منتظران موعود (عج)

جلسه هفتگی هیئت مذهبی منتظران موعود (عج) دوشنبه شب ها ساعت 21:00

منتظران موعود (عج)

جلسه هفتگی هیئت مذهبی منتظران موعود (عج) دوشنبه شب ها ساعت 21:00

منتظران موعود (عج)

این وبلاگ برای نمایش فعالیت های هیئت مذهبی منتظران موعود (عج) می باشد
و همچنین یکی از اهداف آن آگاه سازی در زمینه امام زمان (عج) است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

میلاد با سعادت حضرت زینب کبریٰ (س) مبارڪ باد

دوشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۰۵ ب.ظ

حضرت زینب (س)


تولد زینب(س) و گریه پیامبر بر مصایب آن


زینب کبرى (س) روز پنجم جمادى الاول سال 5 یا 6 هجرت در مدینه چشم به جهان گشود. خبر تولد نوزاد عزیز، به گوش رسول خدا (ص) رسید. رسول خدا (ص) براى دیدار او به منزل دخترش ‍ حضرت فاطمه زهرا (س) آمد و به دختر خود فاطمه (س) فرمود:


((دخترم ، فاطمه جان ، نوزادت را برایم بیاور تا او را ببینم )).


فاطمه (س) نوزاد کوچکش را به سینه فشرد، بر گونه هاى دوست داشتنى او بوسه زد، و آن گاه به پدر بزرگوارش داد. پیامبر (ص) فرزند دلبند زهراى عزیزش را در آغوش کشیده صورت خود را به صورت او گذاشت و شروع به اشک ریختن کرد. فاطمه (ص) ناگهان متوجه این صحنه شد و در حالى که شدیدا ناراحت بود از پدر پرسید: پدرم ، چرا گریه مى کنى ؟!

رسول خدا (ص) فرمود: ((گریه ام به این علت است که پس از مرگ من و تو، این دختر دوست داشتنى من سرنوشت غمبارى خواهد داشت ، در نظرم مجسم گشت که او با چه مشکلاتى دردناکى رو به رو مى شود و چه مصیبتهاى بزرگى را به خاطر رضاى خداوند با آغوش باز استقبال مى کند)).


در آن دقایقى که آرام اشک مى ریخت و نواده عزیزش را مى بوسید، گاهى نیز چهره از رخسار او برداشته به چهره معصومى که بعدها رسالتى بزرگ را عهده دار مى گشت خیره خیره مى نگریست و در همین جا بود که خطاب به دخترش فاطمه (س) فرمود: ((اى پاره تن من و روشنى چشمانم ، فاطمه جان ، هر کسى که بر زینب و مصایب او بگرید ثواب گریستن کسى را به او مى دهند که بر دو برادر او حسن و حسین گریه کند)).


منبع:

خطابه زینب کبرى (س) پشتوانه انقالب امام حسین (ع) صفحات 55 - 57 اثر دانشمند محترم محمد مقیمى از انتشارات سعدى ، به نقل از طراز المذهب ، ص 32 و 22

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۰۲
محمدجواد مهرعلی تختی

نظرات  (۱)

بسیار عالی
اجرتون با حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 
پاسخ:
تشکر
🌺

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی